Jakie opony na deszcz?

Jakie opony na deszcz?

Wiadomo im droższa opona letnia, czy zimowa, tym  jest ona trwalsza, bo zrobiona z lepszych materiałów, posiadająca wyższe wskaźniki bezpieczeństwa. Kierowcy mają świadomość, że nie ma opon uniwersalnych, idealnych na wszelkie warunki pogodowe. Jedne lepiej sprawdzają się w deszczu, inne na suchej nawierzchni. Dobrze dobrana opona w samochodzie, to klucz do bezpiecznego poruszania się po drogach. Samochód kupujemy z oponami, przeważnie są to opony wielosezonowe, ale czasami, jeśli auto kupujemy w salonie w okresie wiosenno – letnim, ma ono opony letnie, a w dodatkowym wyposażeniu mamy komplet opon zimowych. W nowym samochodzie sprawę opon , w takiej sytuacji mamy rozwiązaną na co najmniej trzy sezony jazdy.

A potem, jak to bywa z rzeczami materialnymi, zużywają się opony letnie i zimowe. Trzeba je wymienić.  Najlepiej kupić komplet nowych opon, a jak nie, to opony letnie, czy zimowe, można poddać renowacji, czyli bieżnikowaniu. Gdy rozważamy sprawę kupna nowych opon letnich, czy zimowych, kierujemy się rzecz jasna ich ceną. Wiadomo im droższa opona letnia, czy zimowa, tym  jest ona trwalsza, bo zrobiona z lepszych materiałów, posiadająca wyższe wskaźniki bezpieczeństwa. Opony letnie budowane są ze specjalnej mieszaniny syntetycznego kauczuku z domieszka sadzy, co pozwala na znakomita przyczepność i elastyczność w  temperaturach dodatnich. Jednak w niskich temperaturach, mieszanka gumowa takiej opony letniej traci elastyczność i opony stają się twarde.

W odróżnieniu od opon letnich, zimowe posiadają odmienna konstrukcję, a przede wszystkim do ich budowy używana jest inna mieszanka kauczuku z dodatkiem krzemu. Taki skład ogumienia pozwala na zachowanie optymalnej elastyczności w temperaturach poniżej zera stopni Celsjusza. Inna też niż w oponach letnich jest konstrukcja bieżnika. Opona zimowa musi doskonale odprowadzać wodę, śnieg i błoto pośniegowe, a jednocześnie pozwalać kierowcy na pełną kontrole nad prowadzonym przez niego samochodem. Opony zimowe muszą utrzymywać przyczepność i tor jazdy nawet w najtrudniejszych warunkach zimowych

Zdjęcie do artykułu znalezione na stronie Pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *